Digital Twin House

Digital Twin House


Creator: Phuriwat Kasamesookphaisal

PAIN

  1. Laziness / Overlook Behavior
  2. Machinery Failure / Malfunction
  3. Critical Situation
  4. Lost

NEEDS

  • Target User: People with home and need in technology.
  • User Demand: Convenience , High tech, Safety, Time-saving.
  • User Behavior: Lazy , Overlook.
  • Current Troubleshooting: Set a timer.

PROBLEMS

  • Overload Occur by a system carrying too much load at high intensity and then breakdown eventually.
  • Overheat Occur by the system having too much heat the system eventually caught on fire.
  • Factory Error Occur by factory mistake.

CONCEPT

  • House Layout
    การสร้างบ้านในโลกเสมือนที่มีความเหมือนกับบ้านในความเป็นจริง โดยผู้ใช้สามารถเดินไปเดินมาได้อย่างอิสระในโลกเสมือน
  • Control System Overview
    ผู้ใช้สามารถควบคุมอุปกรณ์ต่างๆ ภายในบ้านได้ในโลกเสมือนและจะเกิดการเปลี่ยนแปลงที่สอดคล้องกับการกระทำของผู้ใช้แสดงออกมาในโลกเสมือนซึ่งการ กระทำนั้นก็จะสอดคล้องกับโลกแห่งความเป็นจริงด้วย พูดง่ายๆก็คือการกระทำของผู้เล่นในโลกเสมือนจะส่งผลต่อโลกจริง เช่น ถ้าหากเราเปลี่ยนสีหลอดไฟเป็นสีเขียวในชีวิตจริงไฟหลอดนั้นก็จะเปลี่ยนสีด้วยเช่นกัน
  • Triggering Procedure
    ผมได้ใช้ IFTTT ในการสร้างวงการสื่อสารระหว่างอุปกรณ์และแอพของเราโดยใช้ Webhook ในการสั่งงานการใช้งานของอุปกรณ์ผ่านการ Trigger Link ผ่าน IFTTT

System Design


Implementation


Gameplay / Explanation


Future Plan

  1. Improve Game Tool
    Make a better UI/UX and create a more functional tool so users can interact with it.
  2. Cross-Platform
    Make an application across a platform so that it was easier to use.
  3. Improve Game Stabilization
    Make an application more stable and much more flow to use.
  4. Extended Reality (XR)
    Make an application that can function in VR, AR, and MR so that it can be more efficient to use.
  5. Lidar Sensor Technology
    Introducing a Lidar technology to help capture and build an application.